Bovenstaande grafieken tonen actuele gegevens per 10 min (vandaag) en gegevens per week (afgelopen jaar + 1 maand).
Tussen januari 2018 (heropening na grondige werken in december 2017) tot mei 2018 werden metingen manueel verwerkt.Sinds mei 2018 worden metingen real-time digitaal verwerkt. De virtuele teller in de rechterkolom is actueel en wordt elke 5s bijgewerkt (zonder herladen van deze pagina).
Digitale metingen (real-time; vanaf 2022)
- gedetailleerde telresultaten per dag
- vandaag: per minuut, per 10minuten, per uur
- dagtotalen: afgelopen week | afgelopen 31d | afgelopen 90d | afgelopen 180d | afgelopen 400d | alle metingen
- weektotalen: alle metingen
- (real-time teller)
Digitale metingen (mei 2018-2021)
- gedetailleerde telresultaten per dag
- vandaag: per minuut, per 10minuten, per uur
- dagtotalen: afgelopen week | afgelopen 31d | afgelopen 90d | afgelopen 180d | afgelopen 400d | alle metingen
- weektotalen: alle metingen
Noot:
- 12 auto's per minuut is elke 5 seconden 1 auto (of 120 per 10min; zie metingen 31 mei 2018)
- auto's rijden strikt genomen 30km/u of 8,3m/s = 41,5 meter per 5sec
- remafstandstand op nat wegdek aan 30km/h is 6,75m ( https://www.gratisrijbewijsonline.be/theorie/leerstof-rijbewijs-b/reactietijd-remafstand-stopafstand ). Met reactietijd bij is de stopafstand op nat wegdek ong 15m.
- een auto is ongeveer 4 meter lang
- er is dus een theoretische veiligheidsbuffer van: 41,5m - 4m - 15m = 22,5m of 2,7 seconden aan 30km/u
(aan 40km/h (11m/s)=55m/5s en ong 30m stopafstand, 21m buffer: 2 seconden aan 40 km/u) - er is dus op de piek een theoretisch maximum van ong 3 seconden om veilig in te voegen in deze verkeersstroom doorheen deze woonwijk (met jonge kinderen gemengd in deze stroom)
- zie ook topic snelheid